Interviews

Maart 2018, interview met Pascal Spijker van Spijker Logistics & Koeriersdiensten

26805248_1129376913866259_3231579491743473902_n7 dagen per week, 24 uur per dag kunt u bij Spijker Logistics & Koeriersdiensten terecht voor pakket en pallet verzending,

Spoedtransport en op- en overslag. Zowel in Nederland als in Europa. Spijker werkt samen met grote distributeurs en collega koeriers, waardoor ze

concurrerend zijn qua prijs.

In gesprek met eigenaar Pascal Spijker:

Pascal, jullie verzorgen transport in de breedste zin van het woord, hebben jullie ook een specialisatie?

Logistics geeft eigenlijk al aan dat we in diverse takken van het transport gespecialiseerd zijn. Van het verzenden van pakketten en pallets tot spoedopdrachten uitvoeren naar diverse Europese bestemmingen.

Onze wagens rijden dagelijks door geheel Europa om spoedorders af te leveren. Al onze voertuigen zijn uitgerust met track en tracé zodat onze klanten op de hoogte blijven waar hun goederen zich bevinden. Tevens hebben we dagelijks 2 voertuigen in de provincie Groningen rondrijden die pakketten afleveren voor onze klanten die voor een concurrerend tarief hun goederen snel geleverd kunnen krijgen. Doordat onze planning dagelijks een vaste bezetting heeft hoeven onze klanten niet zo lang te wachten om te achterhalen wanneer hun pakket of pallet of spoedzending geleverd word. Wij streven ernaar om binnen 30 minuten onze klanten een antwoord te geven.

Jullie zijn net verhuisd naar de Havenkade in Winschoten. Biedt deze nieuwe locatie meer mogelijkheden?

Op onze nieuwe locatie kunnen we onze klanten nu ook op en overslag aanbieden. Tevens behoort orderpicking nu ook tot de mogelijkheden in onze ruime opslagloods is tevens een dockshelter aanwezig zodat we sneller vrachtwagens kunnen laden en lossen.

Door onze ruime openingstijden kunnen onze klanten het grootste gedeelte van de dag bij hun goederen komen en kunnen we last minute nog orders verzend gereed maken zodat ze dezelfde dag nog vervoerd kunnen worden.

Zijn er naast de dagelijkse werkzaamheden, projecten waar je momenteel mee bezig bent?

Op dit moment zijn wij druk bezig om ons te specialiseren in de maritieme sector. Door onze samenwerking met een grote Nederlandse bevrachter bevoorraden wij dagelijks schepen in o.a. de Eemshaven-Delfzijl-Harlingen en diverse Noord Duitse havens. Tevens verzorgen wij voor hun dagelijks het laden en lossen van vrachtwagens bij ons in het magazijn. Door te investeren in diverse hulpmiddelen ten behoeve van het snel laden en lossen van onze bussen kunnen we nog sneller inhaken in de behoefte van onze opdrachtgevers. Tevens zijn we op de achtergrond al 1.5 jaar bezig met Elektrisch bevoorraden in onze regio Oldambt we zijn hier met meerdere partijen over in gesprek maar dit vergt extra tijd. Verder zijn we ons nog meer aan het specialiseren in het spoedvervoer zodat we nog meer aan de wensen van onze klanten kunnen voldoen. Onze klanten kunnen 7 dagen per week 24 uur per dag hun spoedorder bij ons plaatsen.

Werk je veel met andere OOG-leden samen?

Een gedeelte van de ondernemers uit het Oldambt maakt al gebruik van onze diensten uiteraard zitten hier ook diverse OOG leden bij.

Wat biedt OOG als meerwaarde voor jouw bedrijf?

Het OOG is een mooi netwerk en heeft ons al diverse opdrachten opgeleverd tevens maken we onderling al gebruik van elkaars diensten en kennis. Wij kopen onze producten die wij dagelijks nodig zijn zoveel mogelijk bij OOG leden of bij regionale ondernemers.

Wat is je motto / slogan?

ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL !!!!

banner

 

Januari 2017, Interview met Sanne de Gooyer van Attent marketing én vervangster van Trudy Haan voor het secretariaat van OOG.
SannedeGooyer

Even voorstellen
Een nieuw jaar, met een nieuw gezicht in het OOG-bestuur. Sanne de Gooyer van Attent marketing heeft de functie van Trudy Haan overgenomen als secretariaat van OOG. Hoogste tijd om haar even voor te stellen middels een interview!

Sanne, wat leuk dat je naast je eigen bedrijf, ook de secretariële werkzaamheden voor OOG gaat doen!
Ontzettend leuk! OOG is een mooie vereniging met leuke leden, ik zet me hier graag voor in. Naast de secretariële werkzaamheden organiseert het OOG-bestuur veel activiteiten voor haar leden. Ik vind het erg leuk om bij te dragen aan de organisatie van deze activiteiten, dat past ook bij de werkzaamheden voor mijn eigen bedrijf.

Kun je in het kort vertellen wat Attent marketing doet?
Attent marketing is er voor bedrijven die zelf geen marketingmedewerker in dienst hebben, maar hun marketing, communicatie en reclame-uitingen wel professioneel willen vormgeven.

Wij zijn er niet alleen om met bedrijven mee te denken, hoe zij marketing en communicatie kunnen inzetten om hun doelstellingen te behalen. Als allround marketingbureau verzorgt Attent marketing ook de uitvoering van deze acties. Van het onderhoud van webteksten en nieuwsartikelen, tot het ontwerp en de levering van flyers, brochures en spandoeken. Maar ook de organisatie van klantendagen of beursdeelnames.

Is er een project in het bijzonder waar je nu mee bezig bent?
Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een marketingplan voor een bedrijf uit de regio, met vestigingen in de provincies Groningen en Drenthe. Daarnaast huurt een groot hotelketen mij meerdere dagen per week in. Verder zijn er veel kleinschalige opdrachten die ik uitvoer voor diverse opdrachtgevers.

Werk je veel met andere OOG leden samen?
Over het algemeen komen mijn opdrachtgevers uit de regio Winschoten. Veelal zijn dit ook OOG-leden.

Wat biedt OOG als meerwaarde voor jouw bedrijf?
Naast leuke persoonlijke contacten, biedt het mij een mooi netwerk en heeft het mij al opdrachten opgeleverd. Laatst sprak ik een ondernemer op een OOG-bijeenkomst, de maandag daarna belde hij me om een opdracht te geven.

 

Oktober 2015, interview met Koos van der Spek van Spela Fotoreportages.

visser
foto door Yolanda Wals

Met 58 jaar is Koos van der Spek met vervroegd pensioen gegaan, sindsdien doet hij (bijna) niets anders meer dan fotograferen. Spela Fotoreportages is ontstaan vanuit de liefde voor fotografie op o.a. agrarisch gebied.

Kun je iets vertellen over je achtergrond?

Zoals je aan mijn accent hoort kom ik niet uit Groningen. Ik ben geboren en getogen in Moerkapelle (Gouda) en heb daar de MULO gedaan. Leren was niet mijn favoriete hobby, dus ben ik, zodra ik kon, gaan varen. Ik begon als matroos, daarna kwartiermeester bij de grote handelsvaart. Ik ben een groot gedeelte van de wereld over gevaren. In Aden bij de Arabieren heb ik mijn eerste kleinbeeldcamera, een Pentax, gekocht voor 10 sloffen sigaretten en raakte verknocht aan fotograferen. Nadat ik mijn vrouw ben tegengekomen ben ik gestopt met de grote vaart. Daarna ben ik met mijn vader en broer verhuisd naar Woldendorp, waar mijn vader een boerderij kocht. Bij de Agrarische bedrijfsverzorging heb ik daarna jarenlang als werkverdeler/personeelschef gewerkt. Met 58 jaar kon ik met vervroegd pensioen en werd ik gevraagd door de gemeente Scheemda om foto’s te maken voor het gemeentelijke informatieblad. Daarna volgden de opdrachten in rap tempo en was mijn bedrijf geboren.

Waar onderscheid je je in?

visserIk ben gespecialiseerd in fotografie op het gebied van agrarische- en luchtopnamen. De foto hiernaast is door mij gemaakt. De Grasdrogerij in Oostwold is een herkenbaar beeld in Oost-Groningen, vooral in de zomer wanneer er grote wolken damp uit de schoorstenen komen. Het geeft een goed beeld weer van mijn werk.
Wat is de meerwaarde van het lidmaatschap van OOG?

Je leert allerlei verschillende bedrijven kennen en ik heb leuke opdrachten gedaan voor leden. Ik fotografeer nu ruim een jaar voor de website van OOG en probeer in een paar foto’s een goed beeld te geven van de sponsor en van de bijeenkomsten.

Wat is je credo?

Wees creatief en blijf scherp!

 

Oktober 2014, interview met Roelof Visser van Visser Chauffeursdienst.

visser

In 2007  is Roelof Visser begonnen met zijn bedrijf Visser Chauffeursdienst. Visser Chauffeursdienst is een  jong, dynamisch en ervaren bedrijf dat zich specialiseert in het aanbieden van chauffeursdiensten op maat en rijgemak levert aan mensen en bedrijven welke zakelijk veel onderweg zijn.

Kun je iets vertellen over je achtergrond, de oprichting van je bedrijf en hoe dat tot stand is gekomen?

In de periode als beroepsmilitair(14 jaar) heb ik mijn chauffeurs diploma’s behaald. Ik ben begonnen als zwaar transport en bus chauffeur. Daarna heb ik VIP rijden 1,2 en 3 behaald. Hieruit is gebleken dat mijn passie en kwaliteiten hier lagen. In 2005 ben ik de burgermaatschappij ingegaan als touringcar en privéchauffeur. September  2007 heb ik de stap gezet om voor mezelf te beginnen als Visserchauffeursdienst.

Kun je iets vertellen over de meerwaarde van een chauffeur?

Als chauffeur ben je niet alleen aan het rijden, je bent aan het ontzorgen,  een kopje koffie, een flesje water, een krantje. Ik doe er alles aan om de klant zo veilig en comfortabel mogelijk van A naar B te rijden en dat de klant onbezorgd op de plek van bestemming aankomt. Tevens wordt rijtijd werktijd voor de klant. In mijn wachttijd kan ik allerlei opdrachten uitvoeren als de klant dat wenst. Van een bloemetje kopen tot het brengen van de auto naar de wasstraat, je kunt het zo gek niet bedenken of ik regel het voor de klant.

Waar onderscheid je je in?

Ik stem de behoefte van de klant af per klant waardoor de klant weet dat als hij mij als chauffeursdienst inhuurt alles wordt geregeld. De klant hoeft zich dan niet druk te maken en kan zich concentreren op bijvoorbeeld het lezen van stukken, het beantwoorden van e-mail en telefoon of gewoon even helemaal niets. Service en discretie is mijn visitekaartje. Verder ben ik gekwalificeerd en gespecialiseerd op het gebied van verkeersveiligheid en heb een ruime kennis van het wegennet.

Wat zijn de plannen voor de toekomst?

Mijn doel is om de afname van chauffeursdiensten en mijn naamsbekendheid landelijk te vergroten en de drempel die er vaak is om een chauffeur te huren te verlagen. Ik zal dan ook de komende jaren veel tijd en energie steken om de puntjes op de i te zetten en een marketingstrategie te ontwikkelen.

Wat biedt OOG als meerwaarde voor Visserchauffeursdienst?

De lijntjes zijn korter met de andere leden. Ik denk dat je als lid van een ondernemerskring betrouwbaarder en serieuzer over komt. Samen sta je sterk.

Wat is je credo?

VISSERCHAUFFEURSDIENST, MEER DAN RIJDEN ALLEEN!

Februari 2014, interview met Gert Kruijer van Kruijer Foods

In 1996 is Gert Kruijer begonnen met zijn bedrijf Kruijer Foods, export van vlees, wild en gevogelte. Daarnaast heeft hij in het jaar 2000 het ouderlijk akkerbedrijf overgenomen.

Kruijer Foods exporteert exclusieve vleessoorten zoals Australisch rundvlees, rosé kalfsvlees, Iberico varkensvlees en Wagyu rundvlees. (Deze laatstgenoemde runderen drinken bier en worden gemasseerd; deze wijze komt van oorsprong uit Japan, vroeger waren deze runderen alleen voor de keizer!) Naast vlees is Kruijer Foods gespecialiseerd in wild en gevogelte zoals damhert, Nieuw-Zeelands hert, kangoeroe,  fazant en kip.

Kruijer Foods verkoopt deze producten aan supermarktorganisaties en Cash & Carry bedrijven als de Makro.

Op het akkerbouwbedrijf verbouwt Gert Kruijer tarwe, suikerbieten en houdt hij percelen voor natuurbeheer. Sinds ca. 2 jaar heeft hij een eigen opslag gebouwd in de vorm van graansilo’s om flexibeler in te kunnen spelen op de markt.

Met welke landen doe je zaken?

Griekenland, scandinavie en o.a. de Baltische staten. Momenteel zijn we verder aan het kijken richting Rusland.

Merk je veel van de economische crisis? Met name in griekenland?

Zeer zeker, dat is ook een van de redenen dat we steeds meer omgeschakeld zijn naar de meer gangbare producten zoals kip en kalfsvlees. Vooral in Griekenland is de verkoop van luxe producten een stuk minder geworden. De verkoop van goedkopere producten, zoals kip, is weer meer geworden.

In Noorwegen gaan de zaken heel goed, daar merken we weinig van de crisis.

Waar ben je op dit moment mee bezig? 

Op dit moment zijn we bezig een Russische studente naar Nederland te halen als stagiaire via AIESEC uit Groningen. Het is de bedoeling dat zij onderzoek gaat doen naar de mogelijkheden voor onze handel op de Russische markt.

Hoe zie je de toekomst tegemoet? 

Rooskleurig; we hebben een goed jaar achter de rug en ik heb er vertrouwen in dat we dit verder uit kunnen bouwen.

Wat biedt OOG als meerwaarde voor jouw bedrijf?

Het is leuk om collega ondernemers te ontmoeten uit je eigen omgeving.

Wat is je motto?

Life is too short to drink cheap wine

Mei 2013, Van der Flier bv, uw specialist in grondverzet

De geschiedenis van Van der Flier bv gaat terug naar 1763, met de bouw van molen Edens in Winschoten. ‘Opa’ van der Flier neemt samen met dhr. Lemminga de molen over en begint met de verkoop van gewasbeschermingsmiddelen. Daarna is daar agrarisch loonwerk bijgekomen en in 1999 ook het grondverzet. Nu, 250 jaar later, is Van der Flier bv specialist in grondverzet en zuigtechniek, met de broers Mark en Kor van der Flier aan het roer.

Wat is de kernactiviteit van het bedrijf?

Grondverzet en zuigtechniek. Voor het grondverzet hebben we een uitgebreid machinepark voor alle voorkomende werkzaamheden.

Met de grondzuigauto’s werken we door heel nederland, met het reguliere grondwerk zitten voornamelijk in de noordelijke provincies, Groningen, Drenthe en Friesland. Onze opdrachtgevers zijn voornamelijk aannemers, gemeenten en overheidsinstellingen.

We verrichten veel werk voor de gas- en olie industrie en bedrijven die hoge veiligheidseisen stellen.

Waar zijn jullie op dit moment mee bezig, lopen er bepaalde projecten?

We hebben nu twee maaiboten om de onderwaterplanten in de Blauwe Stad te maaien, de derde boot is in aanbouw en zal ergens in juli te water gaan.

Wat biedt OOG als meerwaarde voor Van der Flier?

Gezelligheid natuurlijk, regionale bekendheid en het is gewoon goed om met ondernemers uit de regio te praten!

Wat is jullie motto?

Liever goed werk dan veel werk!

Bewaren